josefinebjorhed

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2012

Nej jag är inte bitter

Av Josse - 22 augusti 2012 15:49

Jag fryser så jag skakar och fingrarna är så stela att jag knappt kan skriva på telefonen.

Givetvis började de regna när jag skulle ner till dagis. Och när jag lyft i Nova i vagnen och ska stänga hennes regnskydd gick den jävla dragkedjan sönder. Så där fick jag stå å försöka pilla tillbaka den. Wilja skrek och Nova ville inte sitta utan GÅ hem. Gaah! Bra tålamod brukar jag ha men de tog slut så Nova fick ta mitt paraply och jag fick hålla i de samtidigt som jag styrde skeppet hemmåt.

Sen va de som dom där uppe ville jävlas ännu mer med mig så dom vred på regnet ännu ner. De vräkte ner. På mig. Där jag gick med arga ungar, en utan regnskydd dessutom. Och på en mamma utan paraply. Hela 45 min tog en promenad som brukar ta 15. Jag va så blöt så jag vet inte vad när jag kom hem. Tom min bh å trosor var dyngesura. Så nu behöver jag inte duscha idag iaf :)

Det är i sånna här situationer jag önskar att jag hade ett körkort. Annars klarar jag mig faktiskt galant utan. Fast det är nog ändå dax å ta tag i de nu. Hur ska de annars gå i vinter?

 
 
Ingen bild

Jenny

22 augusti 2012 17:33

Usch då :(
Näe det är skönt med friheten sen med körkort och OM det händer nåt med ungarna så man snabbt kan ta sig iväg.
Vi har ju smidigt här i Karlsborg och billiga intensivkurser så det fixar du galant sen!

Ps. Sen kan du ju även åka till Ullared ofta ;-)

Josse

22 augusti 2012 20:14

Ja de har du rätt i, Ullared :)

 
Ida

Ida

24 augusti 2012 09:37

Gå i regnet är ingen höjdare!
Körkort ger ju en himla frihetskänsla, lovar att du kommer att känna det när du har det :)))

http://hasselqvist.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josse - 24 augusti 2012 13:53

Jag är så satans jobbig i know. Har nu suttit å lagt över de flesta inlägg från denna till josseb.blogg.se Ska nu ge de en andra chans :) ...

Av Josse - 24 augusti 2012 12:00

Tisdag 8 majTid på KSS för en ordentlig hinnsveptning + kontroll. Gjorde hinnsvepning på MVC hos Ann men va inte de minsta mogen. Hinnsvepningen ger samma resultat, inget har hänt sen sist. Gör även ett UL. Där ser man att bebisen har väldigt dåligt ...

Av Josse - 24 augusti 2012 09:43

Lego bygge för de stora och gym för de små

Av Josse - 24 augusti 2012 07:32

Har vaknat upp med två förkylda barn. Gillas inte. Nova har vart hostig en längre tid men är idag jätte snorig. Samma med lillan, fast ingen hosta där än. Hatar när barnen är förkylda och sjuka. ...

Av Josse - 23 augusti 2012 22:56

Dom ringde ikväll å sa att bordet + stolarna kommit. Måste hämta dom imårrn så vi blir av med dom där fula trasiga stolarna som vi har nu. När vi ändå är i Skövde vill jag passa på att: Köpa färg så jag kan börja måla vardagsrummet Köpa kattmat...

Presentation


Josefine heter jag. Mamma till Nova född -10 och Wilja född -12. Sambo med Michael. Skriver om mammalivet och resten runt omkring.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards